Şantierele Harland and Wolff
Titanic a fost construit la şantierele Harland and Wolff din Belfast şi a fost conceput pentru a putea concura cu navele companiei rivale (Cunard), Lusitania şi Mauretania ,cunoscute ca fiind cele mai rapide de pe Oceanul Atlantic. Titanic, împreună cu Olympic şi Britannic (denumită iniţial Gicantic) trebuiau să fie cele mai mari şi luxoase nave construite vreodată. Titanic a fost proiectat de directorul şantierului naval, Lord Pirrie, şeful departamentului de proiecte al şantierului, Thomas Andrews, şi managerul general, Alexander Carlisle. Construcţia Titanicului a început la data de 31 martie 1909. Nava a fost lansată doi ani şi două luni mai târziu, pe data de 31 mai 1911. Echiparea navei a fost terminată pe data de 31 martie a anului următor.
Titanic avea 269,1 de metri lungime şi 28 de metri lăţime. Tonajul vasului era de 46.328 de tone şi o înălţime de la nivelul de plutire până la puntea principală de 18 metri. Putea atinge o viteză maximă de 41 de km/h. Doar trei din cele patru coşuri ale sale de 19 metri înălţime erau funcţionale, al patrulea fiind folosit pentru ventilaţie. Titanicul putea să transporte un total maxim de 3547 de pasageri plus echipaj.
Titanicul era considerat apogeul siguranţei pe o navă în caz de accident. A fost numit practic „de nescufundat” de către proiectanţi. Nava era împărţită în şaisprezece compartimente impermeabile despărţite prin uşi etanşe. Era proiectat să stea la suprafaţă cu patru astfel de încăperi inundate. Dacă se umpleau cu apă mai multe de patru compartimente, vasul se scufunda.In anul 1912 in data de 14 aprilie ora 11:40 motoarele renumitului vapor pornesc
Comparaţia cu Olympic-ul
Titanicul era aproape identic cu nava-soră Olympic, dar existau îmbunătăţiri aduse de Bruce Ismay, patronul companiei White Star Line, după observaţiile făcute pe primul vas. Titanicul avea un luxoasa cafenea pariziana pe care Olympic nu a avut-o până în 1912. Altă diferenţă faţă de Olympic era iluminarea mai bogată pe punte. Acestea făceau ca Titanicul să fie cu 1004 tone mai greu.
6 Martie 1912 Titanic (dreapta) a trebuit sa fie mutat din docuri-le de ansamblare pentru ca nava-soră Olympic trebuia reparata dupa ce pierduse o pala de la elice.
La vremea lui, Titanicul era de neegalat în lux. Oferea o piscină, sală de gimnastică şi sport, băi turceşti, o bibliotecă şi un teren de "squash".Camerele de zi de la clasa întâi erau placate cu lemn scump, mobilă şi alte decoraţiuni elegante. În plus, cafeneaua pariziană oferea o bucătărie foarte agreabilă pentru pasagerii clasei întâi. Condiţiile de la clasele a II-a şi a III-a erau mai bune decât pe alte nave ale vremii. Titanicul avea patru ascensoare pentru pasagerii de la clasa întâi.
Un echipaj de 897 oameni lucrau pe Titanic. Printre ei se numãrau aproximativ 500 stewarzi si bucãtari, 320 de angajajati pentru sala motoarelor si 65 de mateloti pe punte. Dimensiunile echipajului sporeau sentimentul de sigurantã al pasagerilor.
RMS Titanic (Royal Mail Steamer-Vas postal regal) a fost un mare pachebot care s-a ciocnit cu un aisberg şi s-a scufundat în 1912. Al doilea din trio-ul de „super-nave” (alături de RMS Olympic şi HMHS Britannic) concepute pentru a oferi fiecare câte o cursă săptămânală şi pentru a domina afacerea transatlantică dintre Southampton şi New York în interesul companiei White Star Line. Construit la şantierele Harland and Wolff din Belfast, Titanic a fost cel mai mare vas din lume până la momentul scufundării sale. În timpul călătoriei inaugurale (Southampton, Anglia, apoi Cherbourg, Franţa, Queenstown, Irlanda cu destinaţia New York), s-a ciocnit cu un aisberg la 11:40 PM, în ziua de duminică, 14 aprilie 1912. Vasul s-a scufundat în două ore şi jumătate, după ce s-a rupt în două la ora 2:20 AM (15 aprilie 1912).
Cel mai apropiat, si cel care a ajuns primul la locul accidentului a fost vasul Carpathia
Supravietuitori pe Carpathia
Ce a mai ramas din titanic - barcile de salvare recuperate de Carpathia (in port New York)
Poza facuta a doua zi in preajma locului unde s-a intamplat dezastrul (legenda spune ca pe iceberg se vedeau urme rosi)
Din 2223 de oameni aflati la bord, doar 706 au supravietuit dezastrului si 1517 au pierit.Cei mai multi au murit din cauza hipotermiei (in apa era -2 grade celsius)
O chestie interesanta a fost ca foarte multi dintre pasageri britanici au murit fata de cei americani.Se zice ca asta sa datorat faptului ca britanici erau foarte politicosi.
Present day "Titanic"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu